Klassisk, men helt ny
Land Rover har lansert femte generasjon Range Rover. Den er helt ny, men likevel lett gjenkjennelig. I første omgang leveres nykommeren med bensin- og dieselmotorer, men snart følger alternative drivlinjer. Land Rover var en periode under vingene til BMW, og tilknytningen til Bayern er til stede med lanseringen av den nye toppmodellen hvor de kraftigste modellene får twin turbo V8-motorer fra BMW på 530 hk / 750 Nm som tar deg til hundre på 4,6. Alternativet er Land Rovers egne turbomatede bensin rekkeseksere med mild hybridteknologi og 360 eller 400 hk samt 6-sylindrede dieselmotorer på 250, 300 eller 350 hk. En ladbar hybrid vil snart følge mens en helelektrisk modell står på programmet for 2024. Foreløpig uten at vi får det minste snev av tekniske data. Plug-in versjonene skal leveres i to styrkegrader med enten 510 eller 440 hestekrefter, og en batteripakke på 38,2 kWt skal sørge for elektrisk rekkevidde på inntil 100 km. Trenger du ekstra god plass så bestiller du utgaven med lang akselavstand og inntil syv seter. Det kommer også en påkostet spesialutgave med tilleggsbetegnelse SV som spesialistene hos Special Vehicles har perfeksjonert. Selvsagt vil terrengegenskapene leve opp til Range Rovers gode rykte med seks valgfrie programmer tilpasset underlag og føreforhold og inntil 30 cm bakkeklaring. Du finner priser og tekniske data i vår nybilbase Artikkel fra www.firmabil.no URL: |