Snarlig facelift for Kuga
SPIONBILDER: Den fikk virkelig vind i seilene da den kom som ladbar hybrid. Kan et ansiktsløft løse en annen utfordring? Dagens generasjon, den tredje i rekken, ble lansert i 2020 og kom for første gang som hybrid. I fjor ble det ifølge OFV registrert 1809 nye Kuga på norske skilter – en økning på hele 67 prosent medførte at den ble nest mest solgte Ford-modell her i landet bak Mustang Mach-E som var den soleklare vinneren. Kuga er en av Fords globale modeller, skjønt i enkelte markeder, som USA, heter den Escape. Der er ikke populariteten den samme som hos oss, og det er nok en pådriver til å få gjennomført en kjapp oppdatering. Mange amerikanere syns nemlig Escape er kjedelig sammenlignet med nye Bronco som er svært populær der borte grunnet sitt røffe retrodesign. Derfor haster det å få oppgradert Escape som i årevis har vært en populær modell. Bilen får en ny front som blir mer kantet enn de runde formene vi kjenner fra dagens Kuga, med nye hovedlykter og en høyere grill. Den skal bli mer lik Mustang Mach-E. Bak skjer det mindre endringer, trolig nøyer Ford seg med å bytte ut støtfanger og lykter her. (saken fortsetter) Innendørs ser det ut til å skje større endringer, som at bilen får større infotainment-skjerm tilsvarende den som sitter i nylig oppdaterte Focus. I Norge selges Kuga kun med to hybride drivlinjer. Den ladbare har elektrisk rekkevidde på 63 kilometer, men trekker kun på forhjulene. Skal du ha drift i alle hjørner, må du velge den «selvladende» hybriden. Ladbar hybrid med firehjulsdrift og økt rekkevidde står høyt på ønskelisten til norske Ford-forhandlere. Her finner du data og priser for Ford Kuga Artikkel fra www.firmabil.no URL: |