Mekanikere på racingtur
Denne helgen skal Møller Bil Motorsport igjen fighte om de gjeveste pallplassene i TCR-klassen på Nürburgring. Over 40 gjester er med på løpet – de fleste av disse er tidligere lærlinger som har fått fast jobb i Møller Bil. Møller Bil Motorsport deltar i TCR-klassen i Nürburgring Langstrecken Serie (NLS) med sin Audi RS 3 LMS. Alle løpene i serien går på den legendariske tyske racerbanen som er hele 24,4 kilometer lang. Teamet har kjørt ett løp så langt i år som endte med andreplass. Denne løpshelgen er det Håkon Schjærin, Kenneth Østvold og Formel 1-ekspert Atle Gulbrandsen som sitter bak rattet. – Det var godt å komme i gang igjen i april med det første løpet etter over to års koronapause. Vi fikk ryddet unna både litt rattrust og brukt bilen skikkelig igjen og sett at den fungerer og er konkurransedyktig. Nå er vi svært motiverte for en ny løpshelg og håper på et godt resultat, sier Marius Misfjord, teamsjef i Møller Bil Motorsport, som har ambisjonen klar før avreise til Tyskland: – Vi skal prege løpet, og vi vil knive om seieren i vår klasse denne helgen, sier Misfjord. Det er ikke bare på banen Møller Bil Motorsport satser på å skape gode opplevelser. Til hvert løp har teamet med seg mange gjester, og ettersom korona-pandemien har satt motorsport-satsingen på vent i to år, er det mange i Møller-systemet som gleder seg til å få være med på tur. Denne løpshelgen er de fleste av de over 40 gjestene tidligere lærlinger som har fått fast jobb i Møller Bil. Noen av gjestene får også æren av å skru på RS 3-en, siden det alltid er fire gjestemekanikere på hvert løp på «The Green Hell». – De som gjennomfører lærlingetiden og får fast jobb i Møller Bil, får være med Møller Bil Motorsport på tur, noe som er en fantastisk opplevelse, sier Bjørn Harry Haugland. Han er leder for Møller Bil Skolen, og vet hva han snakker om, siden han selv har vært med Møller Bil Motorsport på tur. Teamet og skolen har et tett samarbeid: – Instruktørene i Møller Bil Skolen er også guider i Møller Bil Motorsport. Gjestene som er med deles opp i grupper, som hver får med seg én erfaren guide som tar dem med rundt på banen mens løpet pågår, slik at de får oppleve kjente deler av banen som «Döttinger Höhe» og «Caracciola»-karusellen, sier Haugland. Siden det første løpet i april ble avlyst grunnet snø på banen, har Møller Bil Motorsport siktet seg inn på å delta på et løp i november. – Vi har et ønske om å gjennomføre fem løpshelger i år, og vi håper været tillater det, smiler Misfjord. Før det venter imidlertid løp 8. oktober og 22. oktober. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |