Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Petter Solberg klatrer, Ford på toppen Uten tekniske problemer ville Petter Solberg vært med i kampen om de fremste plassene i Rally Kypros. For i ettermiddag har han kjørt som om han hadde en viss mann i hælene. |
||||||||||||||||
”Det var en grusom start på rallyet,” sa Petter på service etter de første etappene. ”Diffen sluttet å fungere halvveis inn på første etappe, og vi måtte fortsette på SS2 med samme problem. Jeg snurret to ganger og måtte rygge ut på veien fire ganger. Det kostet oss mye tid.”
Men problemene skulle bli enda større for Petter og kartleser Phil Mills: ”Vi klarte å fikse diffen før 3. etappe, men så røk linken til den elektroniske gassen og jeg måtte stoppe for å fikse den med en ledning. Vi fikk fikset det også, men jeg fikk bare halv gass. Nå må det gå bedre fremover.” Petters tidstap til ledende Markko Märtin var på hele 4 minutter og 6,1 sekund etter dagens tre åpningsetapper.
SS4 – 11,60 km
SS5 – 15,00 km
SS6 – 21,56 km
Sammenlagt etter dag 1 (6 av 20 etapper) Topp10 fylles opp av Freddy Loix (Hyundai), Harri Rovenperä (Peugeot), Richard Burns (Peugeot) og Armin Schwartz (Hyundai). Etter å ha vært nede på 28.plass etter SS3 har Petter Solberg avansert hele 12 plasser og er dermed oppe på en 16. plass. Han er så mye som 3:55,5 bak McRae, så øverst på pallen havner han ikke i helgen. Men med 14 etapper gjenstående vil Petter sikkert fortsatt avansere kraftig i sammendraget hvis bilen holder. Dessuten skaffer han viktig erfaring med tanke på neste års Rally Kypros.
BilNorge holder deg oppdatert gjennom helgen.
|