Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Fransk dominans i Tyskland De franske teamene, Citroën og Peugeot, kjemper en innbitt kamp om seieren i Rally Tyskland. Petter Solberg gjorde en flott innsats i løpet. På lørdagens to første etapper avanserte nordmannen hele fem plasser, men på tredje etappe var det sluttkjørt etter en krasj som ødela høyre bakhjul. |
||||||||||||||||
Petter Solberg ble ilagt et tidstillegg på 20 sekunder fredag etter å ha kommet 2 minutter for sent ut fra service. Dermed ramlet nordmannen ned til 10.plass i sammendraget. Men Petter lar seg ikke slå ut så lett, og i dag har han virkelig vært på hugget på regnvåte veier. Dessverre er han nå ute av rallyet som domineres av franske biler.
SS9 – 18,73km Freddy Loix, som gjorde en flott innsats i går, fikk problemer med oljetrykket og fikk aldri sin Hyundai i gang til dagens etapper. Philippe Bugalski som lå på 3. plass etter første dag, kjørte av veien og ødela sin Citroën slik at han måtte bryte. Samme skjebne led Petter Solbergs nye Subaru-kollega, Armin Mörtl. I sammendraget beholdt Sebastian Loeb ledelsen, men Richard Burns på andre sørget for å redusere marginen til bare 20 sekunder. Marcus Grönholm avanserte til 3. plass. Petter klatret hele tre plasser opp til 7. plass. Avstanden opp til 5. plass er under fem sekunder.
SS10 – 35,56km I sammendraget var teten uforandret med Loeb foran Burns og Grönholm. Petter klatret ytterligere to plasser og ligger nå som nummer fem bak Colin McRae. På dagens første service sa Petter: ”Jeg tar ingen store sjanser. Vi var litt uheldige med dekkvalget, vi kjørte på intermediate dekk, men burde ha valgt regndekk. Det er fryktelig glatt, så vi er ytterst forsiktig med bremsene. Mekanisk fungerer alt bra.”
SS11 – 18,73km Petter Solberg var uheldig og ødela høyre bakhjul i en krasj. Nordmannen kom seg til mål på etappen to minutter bak teten, men måtte gi opp fortsatt deltagelse i rallyet. Synd, for han har gjort en flott innsats på asfaltveiene i Tyskland.
SS12 – 8,31km Sebastian Loeb i Citroën traff en stein og bøyde styringen på bilen. Han fikk bare 17. beste tid, men beholdt ledelsen i sammendraget foran Burns og Grönholm.
SS13 – 20,87km
Sammenlagt etter 13 av 23 etapper
SS-14 – 35,56km Super 1600-fører McShea hadde en ulykke som forårsaket at etappen ble stoppet. Finske Toni Gardemeister rullet med sin Skoda og måtte bryte.
SS15 – 20,87km
Sammenlagt etter 15 av 23 etapper
Det skal kjøres 7 fartsprøver på drøye 100km søndag før avgjørelsen faller i Rally Tyskland. Det borger for en intens kamp mellom de franske søsterfirmaene Citroën og Peugeot, og deres tre førere Sebastian Loeb, Richard Burns og Marcus Grönholm. De rutinerte Ford-førerne på de neste plassene, Colin McRae og Carlos Sainz, vil garantert også yte sitt ytterste for en mulig pallplassering. BilNorge holder deg oppdatert med utviklingen.
|