Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Reitzle samler troppene Morsom trekant. Wolfgang Reitzle forsvant fra en av toppjobbene i BMW. Etter kort tid dukket han opp som sjef for Fords Premier Automotive Group. Da han forsvant derfra for noen måneder siden dukket han opp som toppsjef hos Linde. Nå har han samlet sine ex-arbeidsgivere rundt samme bord. |
||||||||||||||||
Linde er først og fremst kjent som produsent av gaffeltrucker, men de har også en interessant sidelinje som leverandør av gasser til industrien. For eksempel Hydrogen.
BMW er på sin side en sterk tilhenger av å bruke hydrogen som drivstoff. Ikke via omveier som brenselceller eller tilsvarende, men som en Rett-i-koppen suppe. De har allerede demonstrert hvor bra det går ved å utstyre noen av de forrige 12 sylindrede 7-Serie modellene med hydrogen-tank og forbrenningsteknologi. Og nå forteller de at den nye 7-Serien / E68 som den heter internt, skal utvides med en modell, 745h, som skal i salg fra 2005. Men nå begynner Ford også å bli konkret på dette området. En 2,3-liters firer med turbo skal drives med hydrogen fra en trykk-termosflaske-tank, og denne skal være forholdsvis klar neste år allerede. Hele gass-systemet skal leveres av Linde, som også har vært BMWs partner i dette arbeidet.
Og nå har selvfølgelig Wolfgang Reitzle, som kjenner igjen en mulig deal når han ser den, samlet de to gamle forbindelsene sine i en formalisert allianse som skal jobbe frem brukbare hydrogen-løsninger. Se ikke bort fra at han kan få med andre hydrogen-interessert også, som Daimlerchrysler og Honda, i samme gruppe. Selv om han aldri har jobbet for dem.
|