Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Fra proto til prod på to år Første gang vi skrev om Infiniti FX45 var i forbindelse med Detroit 2001. Om en snau måned er produksjonsbilen på plass hos amerikanske forhandlere. |
||||||||||||||||
Det var et uferdig konsept Infiniti viste frem for to år siden, men det bar likevel bud om en spennende crossover. Så, i fjor sto en ny konseptbil med samme betegnelse i Detroit, og nå begynte de endelige formene og detaljene å dette på plass. I slutten av januar 2003 er bilen salgsklar som FX45 eller økonomiutgaven FX35.
Infiniti er ikke først ute med denne biltypen, men vi spår likevel FX45 en lys fremtid. Størrelsesmessig er bilen på SUV-nivå med en lengde på 4,80, bredde på 1,92 og høyde på 1,65m. Vekten er på ca 1950kg. Men, ifølge Infiniti, er kjøreegenskapene nærmere de du finner i en sportscoupé enn en SUV.
4,5-liters V8 Begge alternativer har 5-trinns automat med manuell overstyringsmulighet. FX45 har et langt høyere utstyrnivå enn lillebroren, og blant annet skinninteriør med masse detaljer i aluminium samt 20-tommers spesialfelger er blant standardutstyret. Bakdøren har elektromagnetisk åpning og en automatisk lukkemekanisme. Den vanlige remsen med forkortelser er på plass i FX45/35, og vi nevner bare i fleng VDC, TCS, ABS, EBD, BA og mer til. Det fins også en rikholdig liste over ekstrautstyr bilen kan utstyres med, deriblant 300-Watts Bose anlegg, intelligent nøkkelkort, intelligent cruise control: You want it, Infiniti’s got it!
"Steve"
|