Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
To viktige for Chevys fremtid De amerikanske SUVene har de siste årene gått fra kantete bokser på fire hjul til relativt elegante skapninger. Equinox viser at også Chevy er på riktig vei. |
||||||||||||||||
Blant alle spennende konseptbilene GM viste i Detroit sto det også noen grav alvorlige produksjonsbiler. Du har allerede møtt sedanen Malibu. Legg til Equinox og trucken Colorado så har du tre av Chevys viktigste volummodeller de kommende årene. Deres forgjengere har stått for et volum på 210.000 biler i året og GMs håp er at denne trioen på sikt skal løfte salget opp i 500.000/år.
Equionox har et stilig design med en klart Chevy-profilert front. Interiøret er fleksibelt, noe som blant annet innebærer et justerbart baksete i lengderetningen. Fremre passasjersete kan klappes sammen når du frakter lange gjenstander. Smarte oppbevaringsrom lar deg stue bort små og store gjenstander så effektivt at du nesten ikke finner dem igjen. 3,4-liters V6 på 185hk er standard. 5-trinns automatkasse sørger for gearoverføringen til bilen som i standardutførelse trekker på fremhjulene men som mot pristillegg kan dra på alle fire. Er du opptatt av å trekke tunge lass er 1587kg limiten for Equinox. Produksjon og salg av Equinox starter tidlig i 2004 og den lanseres da som 2005-modell. Enda mer kraft og volum byr full-size trucken Colorado på. Den doble kabinen byr på maks komfort og fleksibilitet. Colorado trekkes på alle fire eller på bakhjulene og kreftene kommer fra en 2,8-liters rekkefirer på 175hk eller en 3,5-liters rekkefemmer på 220hk. Colorado er leveringsklar i siste kvartal 2003.
Dermed sier vi på BilNorge oss ferdige med å presentere Detroit-nyheter for denne gang. Rundt 65 artikler har det blitt fra messen, og du finner en oversikt sortert på merke og modell i vår samleartikkel Detroit 2002. Men fortvil ikke, om en drøy måned står Geneve-utstillingen for tur, og lekkasjene derfra har allerede startet.
|