Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Renault går for to-i-ett Selv om den ikke har hatt markedets mest spennende utseende, har ”den gamle” Megane cabriolet solgt i et antall av 70.000 siden lanseringen i 1997. Nå dobler Renault mulighetene ved å slå sammen cabriolet og coupé i en spennende ny innpakning. |
||||||||||||||||
Og her snakker vi om en bil som virkelig har fått et nytt utseende. Fronten og panseret er identisk med 3- og 5-dørs kombikupéene, men derfra og bakover er alt nytt i bilen som har en total lengde på 4,35 meter. I tråd med tidens trender har nye Megane Coupé-Cabriolet fått et tak som ved hjelp av servomotorer balanseres på plass i løpet av 22 sekunder. Ikke et ståltak slik konkurrentene har valgt, men et glasstak som gir rikelig med lys i kupéen selv med taket på plass.
Frontruten har fått en solid ramme av sikkerhetsmessige grunner mens sidevinduene kan sveies helt ned når du vil kjøre virkelig åpent. Alle vinduer er elektrisk drevet. Dashbord og frontseter er også de samme som i vanlige Megane II og kunden har store muligheter for valg av stoffer, farger og utstyrsnivå. For eksempel finnes hele 11 lakkfarger og fire lærvalører å velge mellom.
Glasstak fra Karmann I de indre gemakker, hvor fire personer i følge Renault kan oppholde seg komfortabelt, finnes en rekke praktiske oppbevaringsrom, blant annet en 17-liters kjøleboks i et hanskerom som låses automatisk sammen med dørene. Bak baksetene sitter to høye nakkestøtter som sammen med frontruta også fungerer som veltebøyler. I tillegg kan Megane Coupé-cabriolet bestilles med ekstra bøyler som automatisk spretter opp ved et eventuelt rundvelt.
Motormessig kommer den i startfasen til å bli levert med to alternative bensinmotorer på 1,6 liter / 115hk og 2,0 liter / 136hk i tillegg til dieselalternativet, en 1,9 dCi på 120hk. ABS med bremseassistent, ESP og dekktrykkvarsler tar vare på den aktive sikkerheten mens 6 kollisjonsputer er standard.
|