Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Nesevis Williams Williams.BMW har dratt teppet av sin 2004-modell. FW26 har en radikal ny front, og det britisk-tyske teamet håper de kan peke nese til Ferrari. |
||||||||||||||||
Williams er dermed svært tidlig ute med å avsløre sin 2004-utfordrer, og dette er i følge sjefsingeniør Sam Michael godt gjennomtenkt: ”I fjor lanserte vi bilen sent på vinteren, noe som medførte problemer. Vi vant ikke noe løp før i Monaco, det 7. på kalenderen. Grunnen til at vi nå allerede avslører vår nye modell, bør derfor være innlysende. Vi ønsker å være godt forberedt før Melbourne.”
Nye FW26 har en radikal front sammenlignet med det vi har sett i F1 de siste årene. I følge Williams sjefdesigner Gavin Fisher bedrer dette aerodynamikken rundt hele bilen. I tillegg har de laget en bedre kjøle-pakke som setter dem i stand til å gjøre side-podene smalere enn tidligere. BMW har utviklet en helt ny motor med betegnelse P84. På tross av nye regler som tilsier at kun én motor kan benyttes i en hel løpshelg, påstår BMW at de har greid å holde vekten på et minimum samtidig som ytelsene er i toppklasse. ”Vårt mål er å vinne hvert eneste løp, stjele Ferraris krone og sikre oss en ny VM-tittel. Å ha lavere ambisjoner enn det før sesongstart ville være feil,” sier teamsjef Frank Williams.
Den nye bilen har vist seg svært rask på de første testene, så vi får se hvor lenge det drøyer før andre team dukker opp med den nye Williams-nesen.
|