Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
BMWs nye businessmaskin Selvsagt deler den frontparti med sedanen, men nye BMW 5-serie Touring har fått en ny hekk og elegante linjer over sidedørene. I mai er den på plass hos forhandlerne. |
||||||||||||||||
Det har nok vært tungt å selge 5-serie stasjonsvogn etter at den nye sedanen ble lansert i fjor sommer. Skjønt konservative kunder har muligens stresset for å sikre seg et eksemplar før den nye med de dristige formene overtar helt.
Større Den største økningen finner vi i bagasjerommet som er økt med 125 liter og nå rommer 535 liter med alle setene i normalposisjon og 1650 liter med setene klappet sammen - fortsatt et stykke fra E-Klasses 600-1950 liter, men vesentlig nærmere enn tidligere.
Lavere vekt Hi-tech er stikkord i tyske premium biler, og nye 5-serie Touring er intet unntak. Som standard er alle modeller utstyrt med DSC (Dynamic Stability Control), CBC (Corner Brake Control) og BMWs nyutviklede Brake Force Display som tennes i to steg og viser bakenforliggende når du tråkker ekstra hardt på bremsepedalen i en nødsituasjon.
Fem kraftpakker Listen over valgfritt tilleggsutstyr er lang og inneholder bl.a. Active Steering, Dynamic Drive, Head-Up Display, Adaptive kurvelys og et nytt panorama soltak som strekker seg over både for- og baksetene.
Tusen nye 5-serie har BMW Norge fortalt MotorBransjen at de skal selge i 2004. Stasjonsvogna vil nok stå for en vesentlig del av disse selv om den rimeligste 520i sammen med 530i først er på plass sommeren 2005.
|