Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Volvo S40: Tryggheten selv NETTKJØRT: Volvo S40 er blitt en helt ny bil sammenlignet med sin forgjenger. Mens den utgående modellen nærmest VAR en Carisma er nye S40 en bil som HAR karisma. En tøff konkurrent for 3-serie, A4 og C-Klasse. |
||||||||||||||||||||||||
Den er bredere og høyere enn en BMW 3-serie men føles mindre. Det er for
at du skal ferdes enda tryggere på veien. For nye S40 er utstyrt med et
sikkerhetschassis som overgår alt annet i klassen. Den skal kunne møte storebror
V70, hardt og brutalt, uten at passasjerene i lillebror får større skader enn de
i stasjonsvogna.
Lykkelig som liten Det er lett å finne seg til rette bak rattet i nye S40 som tilbyr de fleste sjåfører en god sittestilling og et godt grep om rattet samtidig som avstand til pedaler og betjeningsorganer på dashbord og ratt er uproblematisk. Plasseringen av tenningslåsen på dashbordet i stedet for på rattet er uvant, men hvorfor ikke? Tilstrekkelig Eksemplaret vi kjørte var en 2,4i Premium med tilleggsutstyr for kr 43.800 slik at bilen totalt beløp seg til kr 466.700. Mye penger for en bil i denne størrelsen, men svært rimelig i forhold til de tyske konkurrentene. ”Alt” av utstyr er nemlig inkludert i denne summen, som automatgear, skinninteriør og –ratt/-gearvelger, et skikkelig lydanlegg med CD-skifter og en skokk av høyttalere, bi-xenon lys, elegante 16-tommere med 205/55 dekk, klimaanlegg og alle elektroniske hjelpemidler. Alternativer
|