Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Choppa Beetle kalt Ragster Det er vel et spørsmål om ikke Hot Rod folket er bedre på å rodde enn fast ansatte storkonsern-designere. Uansett hvor hippe de måtte ønske å fremstå. På Rodeo Drive ser du i hvert fall mange Custom-Beetle atskillig bedre gjort enn Ragster, som VW presenterer i Detroit. |
||||||||||||||||
Dersom du lurte: Ragster betyr noe midt mellom Ragtop og Speedster. Bilen er en ganske utvilsom Beetle, men med blokka skjermer og 19-tommers hjul og en A-stolpe som er Ragtop refererer seg selvfølgelig til at det er stofftak – det får plass helt under bakre deksel, og også bakruten kan fjernes. Når da også sidevinduene kan sveives helt ned har du Speedster-preget – men James Dean er fremdeles like langt unna. Interiøret er også oppgradert, men stort sett ved hjelp av tricks som er bøffet rett fra gata og en separat, meget dominerende startknapp begynner vel egentlig å bli ganske banal? Det er ingen som tror at dette er grunnlaget for noe som helst produksjonsaktig, men noen av linjene som gir bilen et litt mer aggressivt uttrykk vil nok kunne gjenkjennes når Beetle får en liten facelift til høsten. Phaeton-tabbe Han sa også at man fremdeles regner med å bygge en ny fabrikk i USA, men at det fremdeles er en stund til. Overkapasiteten er merkbar mange andre steder i verden. Den amerikanske VW-sjefen, Len Hunt, som må se på 15 prosent nedgang i volumet i fjor, og som også regner med å tape store penger i år, var nesten like frittalende. Han fortalte blant annet om de ni nye modellene som skal ut til amerikanske kunder i løpet av de neste 18 månedene, men han sa at det man virkelig trengte var en mindre SUV, litt under Touareg. Og at det jobbes med en slik, men at den ikke vil dukke opp før i 2007. Sportsbil på gang Og når det gjelder det etterlengtede Rugbrødet, Microbus som den het som konsept, ble det også litt oppklaring. Microbus-planene er døde, men det kommer en Rugbrød-gjenfødelse i løpet av to til tre år (her også). Den blir i meget stor grad basert på dagens Transporterbasis, T5, men kommer til å få designelementer som vi så dem på Microbus. Endringene skyldes blant annet at Microbus til de grader var USA-orientert. Men med den inntjeningen man i dag har mot dollar, trenger man en bil med appell på flere markeder. Volkswagen-standen var med andre ord spennende, bare ikke for fotoapparatene.
|