Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Toyota ut til folket Geneve (BilNorge.no): Toyota vil endre deler av sin markedsføring i Norge. Publikum skal møte bilene ut på kjøpesenter, bensinstasjoner og der folk tenker på alt annet enn bil. 44 prosent av de som vurderer skifte av bil, vurderer en Toyota. |
||||||||||||||||
Budskapet til Toyota-forhandlerne er klart. Skal Toyota vokse mer i Norge, må de tenke nytt når det gjelder jakten på de kundene som ikke er ”frelst” på Toyota. Og det mener ledelsen i Toyota Norge best kan gjøres ved at bilene eksponeres på steder og plasser folk ikke i første omgang forbinder med bilkjøp. Nå skal selgere jages ut av varme kontorer og trekke til seg interessenter i kjøpesenter, på flyplasser og over alt der det er mange mennesker. Det er i første rekke Toyotas små biler som nye Aygo og Yaris samt Corolla som skal brukes til den nye eksponeringen. Men det er ikke lett å få etablerte selgere til å trekke til kjøpesenter og bensinstasjoner. Toyota Norge vet det blir en utfordring å få selgere til å jobbe ute blant folk flest. Mange foretrekker å jobbe i salgslokaler de føler seg hjemme i. - Vi vet at det å jobbe utendørs er lettere sagt enn gjort, sier en Toyota-leder. - Men vi skal med alle midler jobbe sammen med forhandlere slik at vi kan få flere til å oppdage våre biler.
|