Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Toyota omprofilerer og utvikler Toyota skal ekspandere på Europa-markedet, og nå gjør de sine utsalgssteder mer attraktive. Dessuten fortsetter de sin globaliseringsstrategi. |
||||||||||||||||
Toyota skal omprofilere alle sine rundt 3000 forhandleranlegg i Europa i løpet av de neste tre årene. En helt ny merke-identitet skal bidra til å gjøre Toyota-navnet enda mer kvalitetspreget, moderne og stilfullt. Det skal bli enda lettere å identifisere et Toyota-anlegg. Et nytt sølv metallic tredimensjonalt symbol erstatter dagens røde Toyota-logo. Det nye merket skal gå igjen i alle sammenhenger. Innen Toyota skal feire sitt 70-års-jubileum i 2007 skal alle anleggene være omprofilert i henhold til den nye standarden. I Norge skal 25 anlegg få ny profil i år, og like mange neste år. I løpet av 2007 vil dermed samtlige norske anlegg være i tråd med den nye standarden. Toyota dekker det meste av kostnadene, forhandlerne skal bare bidra med en andel. Dette er tredje gang Toyota gjennomfører en fullstendig omprofilering siden merket ble representert for første gang i Europa i 1963. Toyota-elipsen ble lansert i 1989. Mer globalisering Nå er et nytt utviklingssenter i Australia åpnet. Toyota Technical Center Asia Pacific Australia Pty. Ltd. (TTCAP-AU) skal dekke markedene i Asia og Toyota har lignende sentre i Japan, Europa og Nord-Amerika. Men senteret Melbourne Australia er det første i Asia/Oseania-regionen. Toyota Technical Center Asia Pacific Thailand Co. Ltd. (TTCAP-TH) er under bygging i
|