Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
BMW i norsk medvind
BMW-kunder er mest fornøyd, viser kundetilfredshetsmålinger. ”Det er resultatet av vårt 3-årige kvalitetsprogram QMA”, mener daglig leder Glenn Stenholm hos BMW-forhandleren Stenshagen Bil AS på Skøyen. Stenholm var for et års tid tilbake Sjef Forretningsutvikling hos BMW Norge AS. |
||||||||||||||||
BMW har gjennomført sitt omfattende kvalitetsprogram (QMA) hos alle sine forhandlere over hele verden. QMA ble innført i Norge sent i 2001. Resultatene kom i 2003, da BMW kom på andreplass etter Toyota. I 2004 gikk BMW til topps med Toyota på andreplass. I den norske BMW-organisasjonen har det blitt oppnådd rekordresultater underveis, noe som har blitt utnevnt til "Best Practice" globalt i BMW. Det er Stenholm som har hatt ansvaret for kvalitetsprogrammet i Norge. Parallelt med implementering og innøvelse av rutinemessig daglig bruk av QMA har BMW-salget vist en langt bedre utvikling enn sine konkurrenter, spesielt Mercedes-Benz. På dette området mener Stenholm selv at årsaken ligger i BMWs offensive produktstrategi og moderne modellportefølje. Han tilføyer også faktoren "mer systematisk salgsarbeid med enda dyktigere mennesker". Oslo står for mer enn 40 % av BMW-salget i Norge. Tidligere sto Stenshagen for ca. 17 % av salget i hovedstaden, men etter at Stenholm tok over for et år siden er Stenshagens andel økt til ca. 24 %. - Vi skal ikke legge skjul på at vi liker å tenke nytt i kampen om kundene, samtidig som BMW er i medvind”, sier Glenn Stenholm til MotorBransjen.
|