Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Når dekkprisen er viktigst
De kaller det gjerne for budget-dekk. Alle produsenter og importører har gjerne et slikt i tillegg til sin merkevare. Continental har Barum, importøren av Pirelli har Ceat og Maxxis fra Taiwan, mens Auto Grip har Kumho sammen med Yokohama. |
||||||||||||||||
Tester har bevist at budgetdekkene ofte er av meget god kvalitet. Skal du kjøre mest i Norge, under vanlige norske forhold, kan gode budget-dekk være et meget godt alternativ. Dekkene er billigere – og for vanlig bruk under normale forhold, kan de være like bra. Kanskje ikke om du skal kjøre mil etter mil på autobahn eller krever de beste sportslige egenskaper. - Kumho er hovedleverandør til europeisk Formel 3 og den engelske Porsche-serien, sier dekkimportør Egil Stenshagen som er en av de mest erfarne i norsk dekkbransje. Et annet merke den tidligere rallycrossføreren representerer er Yokohama som er eneleverandør til verdensmesterskapet for trimmede standarbiler.
Barum best i test
Merket ingen forskjell - Tidligere har jeg gjerne valgt de mest anerkjente merkene, sier Hovde. Det er ofte blitt Continental, Goodyear eller Dunlop. Men etter tre sesonger med Kumho er jeg ikke i tvil. Også neste gang vil jeg velge et billigere dekk til min bil. Kumho-dekket har tålt min kjøring og jeg har ikke merket noen vesentlig forskjell i forhold til andre dekk jeg har hatt på bilen.
De beste lavprisdekkene
Dette er dekkene som er kåret til de beste kjøp: • Barum Bravuris • Debica Furio • Fulda Carat Attrio • Maloya Futura Sport Si • Semperit Speed-Comfort
|