Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
E-Klasse i Tyskland. Da er det facelift! Mercedes-Benz er greie sånn: dersom introduksjonen finner sted i – si – Frankrike, da er det en ny modell. Hvis vi blir innkalt til Tyskland, er det en facelift. ”Nye” E-klasse ble introdusert i München. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mer dynamikk Skal vi være helt kyniske kan vi slå fast at dette er et kirurgisk inngrep i nesepartiet, og at man samtidig har fjernet en ganske progressiv bremsekonstruksjon. Men det er urettferdig. De elektriske bremsene var åpenbart for tidlig ute, nå er et elektronisk assistert hydraulisk system på plass igjen, det fungerer glimrende (bortsett fra at noe pep her og der). Sammen med en styring som var strammet litt opp, var det vesentlige forbedringer av den dynamiske avdelingen. Motormessig hadde det også skjedd noe. For det første bygger Mercedes-Benz nå motorer som er mer effektive enn noensinne (nå ligger det faktisk prototyper klare som er mer effektive enn dieselmotorer, hvilket i klartekst betyr mer økonomiske). For det andre utvikler de de kjente motorene og transmisjonene slik at også hva drivlinjene angår, har det skjedd utvikling.
Økt sikkerhet Det bør vel nevnes at Også CLS har fått visse forbedringer i forbindelse med oppdateringen av E-Klassen, og at man også kan få en E-Klasse AMG med 514 hester og et chassis som gjør at man egentlig lurer på hvorfor den egentlige E-klassens kjennes såpass slapt ut. Hvilket det selvfølgelig ikke er, men i sammenlikning… Vi kommer til å fortelle mer om de nye modellene i neste utgave av BIL. Her er imidlertid prisene:
|