Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Dyserens-kampanje på Vålerenga
I disse tider hvor miljø og utslipp fra bil har blitt sterkere påfokusert enn på lenge, er det enkelte bransjeaktører som har sine egne metoder. |
||||||||||||||||
For en tid tilbake startet Relekta Gruppen en kampanje for å skape oppmerksomhet og kjennskap til de positive virkninger dyserens har for motoreffektivitet og miljø. Første del av kampanjen var rettet mot nærmiljøet på Vålerenga i Oslo, der det i Østerdalsgata ble utdelt gratis dyserens til 93 bilende beboere i bydelen. De fleste av dem hadde ikke hørt om dyserens eller hva det kan utrette, men samtlige satte pris på tiltaket. Relekta Gruppen akter å følge opp denne kampanjen med flere tilsvarende tiltak i tiden fremover. Deres dyserens Omega 992 Power Jet markedsføres av Norsk Industriolje AS, som er en del av gruppen. Relekta Gruppen ble selv miljøsertifisert etter ISO 14001-standarden i 1998 som første handelsbedrift i Norge. I tillegg er bedriften medlem av Grønt Punkt (www.grontpunkt.no) og oppfordrer alle kunder og leverandører til å melde seg inn i ordningen, samt ha et bevisst forhold til kildesortering.
|