Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Laguna som superbil Nå ser vi konturene av hva Renault mener når de sier at de også må opp i segmentene. Coupé-konseptet, bygget på en Laguna, har ambisjoner om å bli litt super. |
||||||||||||||||
Renault har lenge snakket om å nærme seg Premium-segmentet, men den vanlige Laguna har vel vært litt for sped. Ingen har kunnet ta den alvorlig som en Audi-konkurrent. Men denne bilen vi viser her er helt klart noe som kan være med på å føre den franske produsenten mange tinn oppover på prestisjestigen.
Duft av Maranello Slik den står nå er det en ren Laguna, med en 3,5-liters bensinmotor. Men der stopper også Laguna-assosiasjonene. Her har vi en ganske fantastisk coupé med overtoner av Ferrari i de sterkt krummede flatene.
Diskret Frontruten ser derimot ganske flat og udramatisk ut, der den leder opp til den nydelige, lette taket. Mens vi langs sidene og over hoftene ser antydninger av Coca-fasong – i alle plan. Både fra siden og ovenfra er det diskrete kurver. Innvendig er midtkonsollen fjernet og hele det store dashbordet ser ut som det nesten svever fritt. Instrumentene finner man i to store klokker som dominerer området bak det svært dype rattet. Det er moro å se at karosserikunstnerne hos Renault beherske slike biler også, og ikke bare de kvikke små.
|