Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Mitsubishi for Tokyo Midt oppi alle nyhetene fra Frankfurt, er det befriende å kunne presentere en for høstens Tokyo-utstilling. |
||||||||||||||||
Av en eller annen grunn skal den hete ZT, det var det navnet Rover satte på MG-utgaven av sin nydelige 75-modell. Den ble, kan man trygt si, ikke akkurat noen utpreget suksess. La oss håpe på en lysere fremtid for ZT-bokstavene i Mitsubishi-sammenheng. Dette er en bil som kanskje er mer spennende under overflaten, enn på denne siden. Det forholdsvis konvensjonelle karosseriet (495 x 182 x 144 cm) er bygget på en alu space-frame. Så vidt jeg husker, første gang Mitsubishi har bygget en bil på denne måten. Flyene deres, derimot, kjenner godt teknologien.
Utypisk Hvorfor de har gjort det er ikke godt å si, for resten av oppskriften er ganske rett-fram. 2,2 liters turbo-firer med 190 hk som driver en elektronisk styrt firehjulsdrift via en ny dobbeltclutch-kasse. Den er ikke typisk Mitsubishi. Den har på en måte noen trekk fra Audis Singleframe grill, samtidig som det er noe Volvo her. Det skal bli spennende å se om det kommer flere Mitsubishi-prosjekter i Tokyo med denne ansiktsformen. Det skal også bli spennende å høre hva de egentlig vil med den. Den har jo muligheter til å bli en ganske spennende sports tourer. Mye tyder på at det er denne bilen vi viste spionbilder av sammen med Evo X nylig.
|