Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Evolusjon går videre Mitsubishi lanserer sin tiende evolusjon på Tokyo-utstillingen i slutten denne måneden. |
||||||||||||||||
HER FINNER DU ALLE NYHETENE FRA TOKYO Det er sinnaversjonen av Lancer som i dag debuterer i Japan. Her i Europa lanseres den først våren 2008, og det er derfor foreløpig lite offisiell informasjon å innhente for vårt marked. I august avslørte spionbilder av Evo X Mens erkerival Subaru velger å satse på kombikupé for sin heteste modell, tviholder Mitsubishi på sedanformen. Som nyere modeller fra Mitsubishi – deriblant Lancer Sports Sedan, får også Evo X en aggressiv front.
Mye nytt Bilen er bygget på en ny plattform, og alt fra ytterst til innerst er endret. Oppgaven konstruktørene fikk var enkelt: gjør den så rask som mulig samtidig som sikkerheten ivaretas. Derfor er Evo X spekket med moderne teknologi, inkludert S-AWC (Super All Wheel Control) og en nyutviklet Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) gearkasse. 5-trinns manuell kasse er standard, men de som ønsker og smører seg med en porsjon tålmodighet, får biler med ”paddle shift” i løpet av et par måneder.
Kjent oppskrift Det hører med til historien at Evo X i Japan leveres i forskjellige varianter og utstyrsnivåer, og europeere vil nok også kort etter lanseringen bli tilbudt ekstra hissige spesialmodeller. De skal bli spennende å se hvordan nye fra Mitsubishi kommer ut i konkurranse med Subaru Impreza WRX STi som også leveres i ny drakt fra neste år.
|