Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Dette blir Audis minste Audi debuterer i dag konseptbilen ”metroproject quattro” i Tokyo. Den kan gi bud om en kommende småbil fra Ingolstadt. |
||||||||||||||||
HER FINNER DU ALLE NYHETENE FRA TOKYO For å oppnå ønsket volum må Audi ha modeller under A3 – et segment hvor BMW i dag er godt representert med Mini-familien. Derfor kan den lille konseptbilen inneholde elementer som om noen år er på plass i en produksjonsbil selv om metroproject quattro er en ren one-off.
Funksjonelt Fronten med en markant Audi-grill bærer preg av familietilhørighet til større søsken. Takbuen er kupéaktig og fremheves av en aluminiumslist. Bilen har fire individuelle seter i tillegg til et bagasjerom på 240 liter. Lengden er 3,91 meter over en akselavstand på 2,46m. I bredde måler den 1,75m og høyden er 1,40m. Bilen er også utstyrt med Audi drive select – et system vi nylig prøvde på nye A4 og som lar deg påvirke bilens egenskaper gjennom tilpasning av blant annet styring og demping i komfortabel eller sportslig retning. Dette kan du lese mer om i neste utgave av bladet BIL.
Kjapp I tillegg sitter en 41-hesters elektromotor på bakakselen som bidrar med ytterligere 200 Nm på bakhjulene. Dermed får du quattro firehjulsdrift når behovet er til stede.
Synergi Når begge motorene er i funksjon får du ikke bare økte ytelser – forbruket synker samtidig med 15 prosent sammenlignet med hva TFSI-motoren klarer på egenhånd. Når en A1 står på Audi-programmet om noen år, kan en hybrid drivlinje være et våpen i kampen for reduserte utslipp – noe som kan komme godt med i miksen for en produsent med mange luksuriøse og sportslige modeller. HER FINNER DU ALLE NYHETENE FRA TOKYO
|