Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Audi spisser TT Som vi avslørte med spionbilder for et par måneder siden, har Audi en TTS under utvikling. Her får du flotte bilder og all viktig informasjon. |
||||||||||||||||
Det er første gang i sin tiårige historie at TT får et medlem i den potente S-serien til Audi. Og ikke bare ett medlem, for både coupé og roadster kommer på markedet samtidig. Debut i Detroit neste uke og på gata når sola står på det høyeste her i landet. Det er den anvendelige toliters Turbo FSI-motoren som driver TTS også – her trimmet opp til å yte 272 hk. Les våre tester av Audi TT her Og enda mer interessant – maks dreiemoment er 350 Newtonmeter i området mellom 2500 og 5000 omdreininger. Dermed kan du galoppere til 100 km/t i løpet av henholdsvis 5,4 eller 5,6 sekunder – avhengig av om du kjører coupé eller cabriolet.
Påkostet Standard på TTS-modellene er bi-xenon hovedlys med den elegante LED-stripa Audi anvender på en del av sine nyere modeller. I tillegg har bilene større luftinntak, speil i alu-look og dypere sideskjørt. Spesielle 18-tommere er standard, men du kan gjerne velge 19-tommere om du foretrekker det. Fire enderør forteller de som kommer bak at dette er en potent TT. Hjuloppheng, styring og bremser er oppdatert for ekstra ytelser, og TTS-modellene er utstyrt med Audi magnetic ride som tilpasser seg underlag og kjørestil. At kreftene omsettes effektivt til asfalten sørger quattro-teknikken for. Om noen kommer til å kjøpe V6-versjonen når TTS er på markedet, avhenger selvsagt av prisdifferansen mellom de to variantene. Men den blir neppe uoverkommelig.
|