Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Sporty og praktisk fra Cadillac Cadillac viser to praktiske nyheter på Pebble Beach i California. Den ene får relasjoner til Trollhättan. |
||||||||||||||||
SRX Det er konseptbilen Provoq vi nå får servert i mer ferdig form – som Cadillac SRX. Fortsatt er det bare en sniktitt, men i løpet av høsten skal bilen avdukes på en stor messe – trolig den i Los Angeles. Hvis vi erstatter den spesielle grillen og fjerner drivlinjen med brenselceller, blir den endelige utgaven svært lik konseptbilen. Den skal på markedet i løpet av neste år som 2010-modell og får mer SUV-aktiv preg enn dagens crossover. I 2005 PRØVEKJØRTE VI DAGENS SRX Mens dagens SRX bygges på den såkalte Sigma-plattformen er den nye basert på en Theta-Epsilon plattform. Den skal den dele med den kommende Saab 9-4X som kommer på markedet omtrent samtidig som SRX. Det betyr imidlertid ikke nye arbeidsplasser i Trollhättan – både amerikaneren og svensken skal bygges i Mexico. HER FINNER DU MER OM SAAB 9-4X CTS Sport Wagon Etter amerikanske mål har CTS Sport Wagon et bagasjerom på drøye 700 liter bak setene, men siden de måler fra gulv til tak blir det vanskelig å sammenligne med europeiske konkurrenter. Men Europa har utvilsomt vært en pådriver for denne modellen. Cadillac regner med at 60 prosent av CTS-salger i Europa blir Sport Wagon mens andelen i USA er begrenset til 20 prosent. Som hos CTS sedan leveres motoren i kombinasjon med 6-trinns automatkasse. Bakhjulsdrift er standard på CTS, men bilene kan også leveres med AWD. En ny 2,9-liters dieselmotorer er under utvikling for CTS, spesielt for markeder i Europa og deler av Asia. Det er snakk om en kompakt V6 med doble overliggende kamaksler og 4-ventilers teknologi. CTS Sport Wagon har en akselavstand på 288 cm og de vitale målene er 485,9 x 184,2 x 150,2 cm (LxBxH). Bilen skal på markedet våren 2009. NESTE CTS KAN BLI EN LEKKER COUPÉ
|