Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Konkurranse-Maserati Maserati har vist en ny GT-klasse-konkurrent. Premieren fant selvfølgelig sted på Monza. |
||||||||||||||||
Maserati Corse Den er basert på Gran Turismo S som debuterte i Genève for et halvt år siden og heter MC til etternavn. MC? Maserati Corse, selvfølgelig. Maserati racing. Den har fått den muskeløkningen som er mulig innenfor reglementet, for her har vi en bil som skal ut i krigen og konkurrere mot de andre i GT-klassen. Dermed kommer det 10 hester mer fra V8-motoren – til sammen 450 hk. Dreiemomentet er økt med 20 og er oppe på 510 Newtonmeter. Veltebøyle Bremser, opphengning er det gjort ting med, og slickdekkene står på 18 tommers felger. Skal du sitte på, vil imidlertid den mest åpenbare endringen være at det er en full veltebøyle inni. Det som imponerer mest er vel at man har klart å lage en racerbil av denne uten å ødelegge den harmoniske Pininfarina-fasongen. Det skulle ikke forundre meg om MC-endringene var tegnet inn allerede da S-modellen var på tegnebrettet. Ekte Maserati Det er store åpninger andre steder også, på panseret og bak forhjulene, mens både en stor spoiler bak og utbredda hjulkasser er med på å fortelle at her kommer det noe spesielt. Men heldigvis ikke så spesielt at noen er i tvil om at dette er en ekte Maserati.
|