Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Sharan får priser Like før ferien hadde vi vår første kjøretur i Volkswagens nye Sharan. Nå er også prisene klare. |
||||||||||||||||||||||||
Den norske importøren satser kun på dieselmotorer selv om nye Sharan også tilbys med alternativer for bensin. Bilen tilbys i tre utstyrsnivåer med kjente betegnelser som Trendline, Comfortline og Highline. LES: Vårt første inntrykk av nye Sharan Viktigste motor i startfasen er 2,0 TDI med 140 hk som kan skryte av et CO2-utslipp på 146 g/km, hvilket må anses som pent for en bil i denne klassen. Informasjonsdirektør Paul Hegna hos Harald A. Møller legger ikke skjul på at Sharan er priset for å konkurrere mot Ford S-Max, selv om den i størrelse og funksjon er mer på nivå med storebror Galaxy. Med en startpris på kr 433.100 for en Trendline med 140 hesters TDI-motor, blir Sharan på papiret ca 20.000 kroner dyrere enn en tilsvarende motorisert S-Max med 5-seter, men hele kr 50.000 rimeligere enn en Galaxy - uten at vi har sammenlignet utstyret i detalj. Til sammenligning kostet forrige generasjon Sharan, med 1,9 TDI på 115 hk, kr 424.520. SE: Stort bildegalleri av ny Sharan Her er utvalgte priser på nye Sharan :
Comfortline og Highline kan kombineres med DSG girkasse for de som vil slippe å gire manuelt, og de som ønsker en kraftigere motor kan velge 2,0 TDI 170 hk. Fra sommeren 2011 blir Sharan tilgjengelig med 4Motion firehjulsdrift, og samtidig lanseres en 115-hesters 2,0 TDI-motor som et rimeligere alternativ. Da skal Sharan kunne konkurrere mot innstegsmodellene i S-Max-serien. Syv seter er standard i den norske utgaven, men du kan også får den som 5-seter med litt større bagasjerom. I løpet av høsten lanseres Sharan som varebil med to seter, og i et normalår regner importøren med å selge 400 personbiler og 200 varebiler. LES OGSÅ: Sharan på grønt Med god plass, fleksibelt interiør og skyvedører, blir nye Sharan et interessant alternativ for storfamilier:
|