Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Det er klart at når man putter en skikkelig 6,4 liters Hemi i en Jeep får man resultater. I tillegg til Jeepens tradisjonelle terreng-egenskaper bidrar selvfølgelig 470 hk og 630 Nm til prestasjoner i Gran Turismo-klassen. Poenget er bare at i dette tilfellet kan man drive sin grande turismo langt inne i ødemarken. Quadra-Track og Selec-Track (som blant annet styrer den aktive dempingen og lar føreren velge mellom fem forskjellige modus) er med på å sikre det som gjør en Jeep til en Jeep. Men i tillegg har vi altså et innslag av Chrysler-gruppens SRT (Street Racing Technology) aktiviteter her. I forhold til den forrige Jeep-Hemien har den nye 50 flere hester og dreiemomentet ligger 61 Nm over. Det betyr blant annet at null til 160 km/t og tilbake til null gjøres unna på litt over 16 sekunder. Null til hundre klarer man på 4,8 sekunder hvis det er travelt, og den har – på tross av dimensjoner og fasong som en låve – en toppfart på mer enn 250 km/t. Denne nye Jeep-modellen kommer med en mager liste over ekstra-utstyr. Her er nemlig det meste på plass fra produksjonsbåndet. Brembo-bremser og en lavere profil og LED-lamper hele veien og to-ruters soltak og adaptiv cruise-kontroll og smidde 20 tommers hjul, og blind-felt monitor er bare noe av det man finner i bilen, i tillegg til at den nye konstruksjonen har gjort bilen 146 prosent stivere enn forgjengeren. En rekkevidde på over 700 km kan selvfølgelig bety at den har en kjempetank, men i dette tilfellet betyr det også at til det nye modellåret er forbruket senket med 13 prosent. Med en ny og entusiastisk Jeep-importør skal du ikke se bort fra at denne bilen faktisk også kan komme til Norge.
|