Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Audi TT RS kommer i to karosseriformer, som 2+2 coupé og 2-seters roadster. Det er neppe mange som har klaget på ytelsene i bilen, men nå lanserer likevel Audi en TT RS Plus med enda mer effekt, samtidig som den blir litt snillere mot miljøet. LES: Vår prøvekjøring av TT RS Fortsatt finner vi en vellåtende 5-sylindret TFSI-motor under panseret, men nå er effekten økt med 20 hk til 360 mens maks dreiemoment er justert opp med 15 Nm til 465. Launch control Null til 100 km/t går unna på 4,1 sekunder (4,3 med manuelt gir) i coupé og 4,2 sekunder (4,4) med roadster. Begge har en toppfart på 280 km/t, og på tross av kraftig motor er forbruket relativt beskjedent – 0,85 liter på mila. Hot wheels Audis additive dempersystem kalt Magnetic Ride, er standard på norske biler. Det er også en stor, fast bakving som øker marktrykket i høyere hastigheter. Den velkjente Audi-grillen er utført i høypolert, sort diamantmønster med en innramming i matt aluminium-look. Speilhusene er laget i CFRP (karbonforsterket plast), og eksosen ender i to ovale rør med en flap som forsterker godlåten, når du ønsker. TT RS kommer på gata i april, og de norske prisene er foreløpig ikke klare. Men du må nok regne med å bla opp rundt en million kroner for et eksemplar.
|