Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Viktigst for Shell og for nordmenn, er dieselvarianten. Power Nitro+ diesel er navnet på det første forsøket som gjøres for å få kundene til å velge dyrere, men bedre diesel. Norge er det første landet i verden som får den nye dieselen på markedet. Årsaken til at kundene skal velge det nye drivstoffet, er at det inneholder tilsetningsstoffer som begrenser oppbyggingen av avleiringer i nye motorer, samt fjerner avleiringer i eldre motorer. Bevæpnet med verdens største dieselinjektor, var Valeria Loreti, drivstoff-forsker i Shells Automotive Fuels Technology Group, på plass på Rudskogen for å forklare hvordan det nye drivstoffet fungerte. Bygger videre på bensinerfaring - V-Power Nitro+ renser injektorene i motoren, og allerede etter 240 mil, kan vi se betydelig forbedringer i motorene. - I Shell er utviklingen av drivstoff en kontinuerlig prosess. Vi har rundt 120 drivstofforskere og spesialister over hele verden som jobber med innovasjon og utvikling for å møte stadig nye behov hos bileierne. Shell V-Power Nitro+ diesel er et resultat av denne forskningen og det aller nyeste produktet innen drivstoffteknologi, sier Loreti. En krone dyrere - Den nye dieselen blir tilgjengelig på de fleste av Shells stasjoner. Ettersom det nå skal en ekstra pumpe til den nye dieselen, er det litt logistikk som må på plass, sier Lillian Aasheim som er kommunikasjonssjef i Norske Shell.
|