Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Utseendemessig ser den mest ut som en ansiktsløftet MP4-12C, med en P1-inspirert front. Frontlyktene tar inn McLaren-logoen, mens bakenden har fått en todelt løsning med mer bruk av karbonfiber. Innvendig er det også mye det samme som 12C, også her med rik bruk av naken karbonfiber. Forskjellene de to bilene imellom skal hovedsakelig ligge i kjøreegenskaper. Selv om motoren er den samme som i 12C (M838T) – en 3,8-liters twin-turbo V8 – har McLaren skremt 650 hester ut av den. 12C har 625 … Ytelsesøkningen har kommet som et resultat av nye stempler, nye eksosventiler og andre småjusteringer. Sjekk flere bilder og video av coupé-utgaven her. Vind i håret 650S har en oppgitt 0-100-tid på 3 sekunder blank både for coupé og kabriolet. Forbi norske fartsgrenser rekker 650S 200 på 8,4 sekunder (8,6 i cabriolet-utgaven) og en toppfart på 333 kilometer i timen (329 for kabrioleten). Karbonbremser som standard gjør at man stopper raskt også. McLaren skryter av en kabrioletutgave som nesten ikke veier mer enn coupeen. Taket felles ned i løpet av 17 sekunder, og kjøreopplevelsen er minst like god som i bilen med fastmontert tak. Like karosseristiv skal den også være, takket være karbonskjelettet som utgjør bilens grunnstamme. Noen pris er ikke offentliggjort, men må du spørre har du kanskje ikke råd?
|