Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Volkswagen har et uttalt mål om å bli verdens største bilprodusent, og skal man nå et slikt mål er det viktig å være representert i alle nisjer. Det er ikke så mange år sidene japanerne “eide” segmentet for kompakte SUVer, nå er så godt som alle representert der. Stadig mindre Selvsagt må også VW ha noe å friste med i denne nisjen. De viser noen av sine tanker med T-Roc, en Golf-basert SUV som debuterer i Genève. Den følger i en rekke av konseptbiler, som CrossBlue, CrossBlue Coupé og Taigun som alle representerer en del av VWs fremtidstanker. Ekte SUV-egenskaper Konseptbilen er utstyrt med en toliters TDI-motor som yter 184 hestekrefter. Sjåføren kan velge mellom tre kjøremodi, Street, Offroad og Snow. Disse påvirker parameterne i bilens firehjulsdrift, DSG girkasse, ABS, bakkestartassistent og Hill Descent Control. Motoren har et maks dreiemoment på 380 Newtonmeter, men er så beskjeden i drikkefatet at den skal nøye seg med 0,49 liter diesel på mila. T-Roc er basert på Volkswagens fleksible MQB-plattform og veier inn på 1420 kg. Hjulene på konseptbilen er 19-tommere med dekk i dimensjon 245/45.
|