Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Volvo holder de som venter på neste generasjon XC90 på pinebenken. Dette er noe av det mest ekstreme vi har vært borti når det gjelder å trekke en lansering i langdrag. Prosessen startet for snart et år siden, før bilutstillingen i Frankfurt, og siden den gang har vi vært gjennom skisser og hele tre forskjellige konseptbiler. Ingen av dem gir klare indikasjoner på hvordan den nye SUV-en vil se ut, men alle gir små drypp om hva vi har i vente. Innsiden Eksteriøret skal vi visstnok ikke få se før i august. Men det Volvo avslører her ser i alle fall lekkert ut, så vi får tro dem når de hevder at dette er det mest luksuriøse interiør som noensinne er designet for en Volvo. Og det henter selvsagt inspirasjon fra Volvos hjemland. Tesla-skjerm XC90-interiøret kombinerer materialer som mykt skinn og treverk med lekre detaljer, som en girvelger lagd i krystallglass fra Orrefors og diamantslipte brytere. - Disse detaljene er designet som pyntegjenstander i interiøret, de hever kvalitetsinntrykket samtidig som de er funksjonelle, sier Robin Page, ansvarlig for interiørdesign hos Volvo Cars. Ny arkitektur - Volvo er kjent for komfortable seter, og i XC90 ivaretas dette rennommeet ved å tilby slanke seter som frigir plass i interiøret i både andre og tredje seterad. Dette gjør bilen til en ekte syvseter, hevder Page. Comfort-setene, som er standard, kan leveres med elektrisk regulering der tre forskjellige favoritt-innstillinger kan lagres i minnet. Det finnes også Contour-seter for de som søker maksimal komfort hele veien fra skuldrene ned til hoftene. Fleksibilitet Volvo lover komfort for personer lavere enn 170 cm også i tredje seterad, og de har lagt vekt på at adkomsten skal være så enkel som mulig. Norsk suksess - Den har vært en suksess her i landet siden, og vi merker stor interesse fra kunder som ønsker å sikre seg de aller første utgavene av nye XC90, sier PR- og informasjonsdirektør Rune Gutteberg Hansen i Volvo Cars Norway. De siste årene har XC90 kommet helt i skyggen av XC60, men så sent som i 2012 ble det ifølge OFV registrert 57 nye XC90 i Norge, ned fra 92 året før og 131 i 2010. Svensk tvers gjennom - For Volvo Cars er de skandinaviske røttene viktige. Vi er eneste skandinaviske bilprodusent, og skaper produkter som passer klimaet og livsstilen vi har her oppe i nord, fortsetter Gutteberg Hansen. Han forteller at mange av de globale reklamekampanjene til Volvo Cars de siste årene er tatt opp i Norge, som representant for det unike og skandinaviske. - Interiøret og funksjonalitetene i nye XC90 tar opp i seg nettopp dette uttrykket, konkluderer han.
|