Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
42 måneder og 350 milliarder koreanske won (ca. 2,5 mrd. NOK) har det kostet å utvikle den kompakte crosseren, og SsangYong fremhever design, plass og sikkerhet som bilens viktigste attributter. Som tidligere nevnt er navnet inspirert av byen Tivoli utenfor Roma, ikke av Tivoli i København. Korando var vel den første modellen fra den koreanske produsenten hvor design var vektlagt, og Tivoli følger opp denne inspirasjonen i en mer kompakt form. Juke-utfordrer SsangYong sikter seg inn mot et ungt publikum, og dermed er tilknyttingsmuligheter for elektroniske leker et must. Interiøret leveres i tre farger, sort, beige og rødt hvor sistnevnte anbefales til de som ønsker en sportslig look. Bensin og diesel Smart Steer påvirker styreresponsen i tre nivåer, Normal, Comfort eller Sport. Standard hjulutrustning er 16-tommere med 205/60 dekk, men man kan også få Tivoli levert med 18-tommere og 215/45 profil. Europeisk premiere for Tivoli finner sted på Genève-utstillingen i mars, og de første bilene kommer etter planen til Norge i august.
|