Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Auris får i løpet av året en ny 1,2-liters turbomotor. Det har lenge vært et savn hos de japanske produsentene som har tviholdt på sugemotorer på bensinfronten. Motoren yter 114 hk og har et dreiemoment på 185 Nm. Toyota lover akstid til 100 på 10,1 sekund og et CO2-utslipp på 109 gram per kilometer. I tillegg kommer en ny 1,6-liters diesel mens den eksisterende 1,4-literen er oppdatert for bedre ytelser og drivstofføkonomi. Alle motorene innfrir dermed Euro 6-kravene. Mye hybrid Men det er ikke bare under panseret det skjer oppgraderinger på Auris – den får også ny kosmetikk og et oppgradert interiør som skal sørge for høyere opplevd kvalitet. Det er i tillegg gjort tiltak for å dempe støy, stramme opp styringen og sørge for økt komfort og mer engasjerende kjøreegenskaper. «Ny» Avensis På sikkerhetsfronten er Toyota Safety Sense-pakken innført som standard på hele serien. Utstyrsnivåene er oppgradert og kan (avhengig av nivå) blant annet inneholde en 8-tommers multimedia skjerm. Også her tilfredsstiller motorene kravene i Euro 6. Mirai, Toyotas brenselcellebil, har sin Europa-debut i Genève. Den kom på markedet i Japan i 2014 og skal suksessivt lanseres på utvalgte europeiske markeder fra september 2015. Norge står foreløpig ikke på Toyotas hydrogenkart.
|