Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Mike har gjort noen fantastiske Fiater og Lancier, han var lenge hos Bertone – lojal helt til det brøt sammen, og det siste året har han drømt om å redde liv. Trafikkliv. Da er det selvfølgelig ganske dramatisk å presentere den filosofien i form av en nydelig organisk skulptur, som åpenbart er satt sammen av flere distinkte enheter, og montert på – ikke bare hjul, men på – genuin racing-opphengning. Autonom racer Men Mike er grav alvorlig. Nå er han koblet opp mot et firma som heter ED-gruppen. Den er tung på bil, tung på teknologi og tung på elektronikk, et firma som nå styres etter troen på (som mange andre også deler) at i 2035 er 75 prosent av bilene våre autonome. Og selv om vi godtar at mennesker kan gjøre feil (for eksempel skade eller drepe andre i trafikken), regner vi selvfølgelig med at en robot, enten den er en bil eller utfører andre typer bevegelser, er feilfri. «Og derfor må vi gjøre de robotstyrte bilene feilfrie», sier Robinson, og dette er noe av det ED-gruppen jobber med. Drone Regneprogrammet til bare denne delen av bilen hadde ikke vært mulig å få noe svar fra for bare fem år siden. Michel Robinson har ord for dette også. Han kaller måten de jobber på for «Experiental Design», der man både bruker, og utvikler, «Virtual Personal Assistant»-maskiner. Både til kjøring – og til utvikling av kjøreegenskaper – har du plutselig et sett verktøy som er femten ganger så smart som deg, men som likevel ikke skal overkjøre deg, dersom du vil klare deg selv. Attraksjoner Den hvite romraketten sammen med den hvite crushlakk-dama – ingen tvil om at her var en av Genèves tydeligste attraksjoner. De som virkelig bryr seg vil nok også ha oppfattet at det er litt mer enn bare disse elementene som ligger under et meget spennende prosjekt.
|