Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Den spanske VW-slektningen har ikke vært representert seriøst i Norge siden Harald A. Møller ga opp sitt forsøk for rundt 15 år siden etter å ha tapt store penger på merket. Men Seat holder fortsatt hodet over vann etter flere vanskelige år, de siste to årene har de greid å øke salget med over ti prosent årlig. Store markeder Nå har de festet blikket på 2020, og konseptbilen 20V20 spiller nettopp på dette – derav navnet. Den viser hvilken designretning merket har staket ut. – 20V20 viser vår ambisjon, sa Seat-president Jürgen Stackmann da han avduket showbilen. – Den er vår ledestjerne og vårt fyrtårn for utviklingen de neste fem årene. Satser større – For første gang har vi solgt mer Leon enn Ibiza. Leon-familien er nå komplett, sa en stolt Stackmann samtidig som han avslørte at Seat skal lansere sin første kompakt-SUV på Genève-utstillingen neste år. Seat mangler ikke erfaring innen SUV-produksjon – det er de som bygger Audi Q3. Blir ladbar SUV-en skal være en komfortabel femseter med moderne hjelpemidler, det er jo nok å velge mellom i VW-gruppens delereoler. Motorutvalget vil bestå av TSI- og TDI-varianter – inkludert ladbare hybrider. Kreftene leveres til hjulene via DSG girkasse og elektronisk styrt firehjulsdrift.
|