Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
BMW skilter med banebrytende teknologi på områder som lettvektsdesign, drivverk, chassis, operativsystemer, intelligent tilkobling og interiør når de lanserer sin nye 7-serie. Og det trengs når de skal kapre markedsandeler i et segment som i dag domineres av Mercedes S-Klasse. Som dagens modell kommer også neste BMW 7-serie i to varianter – en standard og en med lang akselavstand. Den er en nytolkning av BMWs designspråk, med karakteristisk eksklusivitet og dynamisk preg, og materialer av høy kvalitet.. - Med helt nye 7-serie redefinerer BMW luksussegmentet på en moderne og progressiv måte. Nye 7-serie er den mest luksuriøse, mest komfortable og den beste bilen BMW noen gang har bygd i denne klassen, og vi ser frem til lanseringen i oktober 2015, sier Emmanuel Bret, administrerende direktør i BMW Group Norge. Innovasjoner • Kjøreassistent-systemene inkluderer blant annet en ny versjon av iDrive-systemet med touch-display og mulighet for å styre de viktigste funksjonene kun ved hjelp av håndbevegelser takket være 3D-sensorer, kalt BMW Gesture Control. Blant annet kan du svare på telefonen, styre volumet på høyttalerne og programmere inn individuelle funksjoner på denne måten. • Takket være BMW EfficientLightweight-teknologi veier nye BMW 7-serie hele 130 kilo mindre enn forgjengeren, fordi chassiset består av en miks av karbonforsterket plast kombinert med stål og aluminium; teknologi utviklet for BMWs i-serie. • Alle motorer er oppdatert med siste generasjon BMW TwinTurbo-teknologi, og det intelligente firehjulsdriftsystemet xDrive er tilgjengelig på mange modellvarianter. Luftfjæring med Dynamic Damper Control er standard. • Full-LED hovedlys er standard, BMW Laserlys med BMW Selective Beam kan bestilles som tilvalg med en imponerende lysrekkevidde på opptil 600 meter. Denne teknologien har vi allerede fått demonstrert i i8. • Langdistanse-komfort med elektrisk justerbare komfortseter og Executive Lounge. Aktiv seteventilasjon og massasjefunksjon for fører og forsetepassasjer, med Vitality Programme inkludert for baksetepassasjerene. • Heat Comfort-pakke med oppvarmede seter og ratt, pluss oppvarmede armlener i dørene, midtkonsollen og armlener i midten bak. • Eksklusiv high-end musikkopplevelse med Bowers & Wilkins Diamond surround-lydanlegg. • Sky Lounge panorama-glasstak med en helt unik lysskjerm som kan veksle mellom seks ulike farger, og en egen stjernehimmel-funksjon! (Det blir nok en hit i Kina og Midtøsten.) • Nyskapende BMW Touch Command multifunksjons-kontrollenhet: Avtagbar 7-tommers tablet-PC integrert i midtarmlenet eller bak konsollen til å kontrollere komfort, infotainment og kommunikasjonsfunksjoner. • Nytt BMW Head-Up Display som projiserer informasjon på en 75 prosent større flate enn dagens system på frontruta. • BMWs avanserte kjøreassistent leveres med en komplett komfort- og sikkerhetsfremmende pakke – takket være tilleggsfunksjoner for kollisjonsforebygging bak, Lane Change Warning, Speed Limit Info og varslingsfunksjoner for kryssende trafikk bak. • Driving Assistant Plus er optimalisert for enda bedre komfort: Styrings- og feltkontroll-assistanse, styring og veikontrollassistent med sidekollisjonsbeskyttelse, køassistent for semiautomatisert kjøring, og varsling om kryssende trafikk både foran og bak. • En ny generasjon Surround View-system med parallell Top View-display og 3D i kontrolldisplayet. Det er også mulighet for individuelle valg av perspektiver og Panorama Side View slik at du kan sjekke trafikksituasjonen på sidene av bilene (foran og bak). (saken fortsetter) Plug-in hybrid - Med nye BMW 740e introduserer BMW sin plug-in-teknologi i luksussegmentet. Dette blir en meget spennende modell i det norske markedet som vi forventer oss mye av når den kommer i 2016, sier Emmanuel Bret, administrerende direktør i BMW Group Norge. Plug-in hybrid-versjonen, som også blir lansert med lang akselavstand i BMW 740Le, og bærer xDrive-merket hvis den blir spesifisert med intelligent firehjulsdrift, er drevet av en firesylindret bensinmotor og en elektrisk motor, som sammen genererer en total-effekt på 240 kW / 326 hk. BMW 740e har et teoretisk forbruk på 0,21 liter per mil, og et kombinert elektrisk strømforbruk på 12,5 kWh per 100 kilometer. CO2-utslipp er foreløpig beregnet til 49 gram per kilometer. Med BMW eDrive-teknologien kan du kjøre helelektrisk i hastigheter opp til 120 km/t og med en rekkevidde på opptil 40 kilometer. 0-100 går unna på 5,6 sekunder og toppfarten er 240 km/t. Bagasjerommet i BMW 740e, BMW 740Le og BMW 740Le xDrive er klasseledende med 420 liter. Ved å senke dekselet i den bakre delen av bagasjerommet og åpne siderommene, oppnår du ytterligere lagringsplass. Bensin og diesel BMW 750 i xDrive med 4,4-liters V8. Motoren yter 450 hk og har et dreiemoment på 650 Nm. Null til hundre går unna på 4,4 sekunder og toppfarten er elektronisk sperret ved 250 km/t. 740i har en treliters rekkesekser god for 326 hk og 450 Newtonmeter. 0-100 på 5,5 sekunder og toppfart på sedvanlige 250 km/t. Dieselalternativet er 730d med treliters rekkesekser. Den har 265 hk og 620 Nm som gir aks-tid på 6,1 sekund og toppfart på 250 km/t. Den kan også leveres med xDrive firehjulsdrift og blir trolig, sammen med hybridutgaven, bestselger i Norge. Helt nye BMW 7-serie lanseres i Norge 24. oktober 2015. Priser forventes klare i september.
|