Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Vi har fortsatt ikke fått noen tekniske data på Jaguar F-Pace, men det har ellers ikke manglet på styrte lekkasjer rundt denne for Jaguar så viktige modellen. Ryktene har versert i mange år, men materialiseringen startet med en knallblå C-X17 Concept på bilutstillingen i Frankfurt for to år siden. Et par måneder senere sto den samme bilen i kinesiske Guangzou – nå i en mer diskret, gyllen innpakning. I januar avslørte Jaguar navnet på bilen, og litt mer om egenskapene i generelle vendinger. Etter det har vi servert spionbilder her på BilNorge.no, og under årets Tour de France dukket den jammen opp som lederbil i samarbeid med Team Sky. Fortsatt lett kamuflert. Fargerik Det Jaguar ønsker å formidle denne gangen, er at F-Pace ikke er noen tolv-på-dusinet SUV, men at den er fylt med de egenskaper Jaguar-eiere setter så stor pris på: Den uovertrufne miksen av sport og komfort. Den har ifølge pressemeldingen «sportsbil-utviklet chassis som er perfeksjonert på de samme krevende veiene som alle andre Jaguar-modeller – dette for å sørge for dynamiske egenskaper i toppklassen.» «Dette er en høy-ytelses crossover designet rundt mennesker som elsker å kjøre», heter det videre. (saken fortsetter) Ekte Jaguar -Vi har ikke inngått noen kompromisser eller unntak, F-Pace måtte bli en ekte Jaguar og levere en type DNA våre kunder forventer, sier sjefingeniør Mike Cross. Beskrivelsen høres ut til å passe svært godt på Porsche Macan, den mest sportslige SUV / crossover vi noensinne har kjørt. Og om F-Pace beholder målene fra konseptbilen, 472 x 196 x 165 centimeter over en akselavstand på 290 cm, blir den heller ikke veldig ulik Macans 468 x 192 x 162 cm over en akselavstand på 280. Bare litt større i alle retninger. Du skal få flere opplysninger når bilutstillingen i Frankfurt åpner for pressen, og ikke minst, etter at vi har fått satt oss bak rattet p et eksemplar. Jaguar F-Pace kommer på markedet i 2016.
|