Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Vi har fortalt deg litt av hvert om 50-årsjubilanten Camaro. Men her er ifølge GM den hittil mest muskuløse utgaven av den ikoniske amerikaneren som i sin tid ble lansert som Chevys utfordrer til Ford Mustang. I USA koster toppmodellen ZL1 62.135 dollar, og selv med dagens svake kronekurs blir ikke det mer enn 530.000 norske kroner. Vil du ha utgaven med softtop er prisen $69.135 (ca 590.000 NOK). Men les spesifikasjonene nøye før du vurderer å ta hjem en – den kommer nemlig til å utløse et avgiftsskred. 1LE er en pakke som forvandler en av de ordinære Camaro-modellene, V6 LT og V8 1SS, til dedikerte banebiler ved å bytte ut vitale komponenter som chassis og differensial. – Camaro ZL1 byr på superbil ytelser med komfort nok til hverdagsbruk, en kombinasjon andre sportcoupéer – uansett pris – sliter med å matche, sier Steve Majoros, direktør for Chevy marketing. Her får du de viktigste dataene for modellene: ZL1 Coupé • 0-60 mph (96 km/t) på 3,5 sek. • 1.02 g max svingkrefter • 60-0 mph bremselengde: 32 meter • 100 kg vektreduksjon • 650 hk (485 kW) kompressormatet 6,2l V-8 engine (artikkelen fortsetter) 1LE • 0-60 mph på 5,2 sek. med Camaro LT 1LE • 0-60 mph på 4,2 sek. med Camaro SS 1LE • 0.97 g max svingkrefter med Camaro LT 1LE • 1.02 g max svingkrefter med Camaro SS 1LE • 60-0 mph bremselengde: 34 meter med Camaro LT 1LE • 60-0 mph bremselengde: 32 meters med Camaro SS 1LE • 104 kg vektreduksjon (SS 1LE mot forrige modell)
|