Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Audi e-tron har en rekke teknologiske innovasjoner og tilbyr ifølge Audi det beste fra alle verdener. Så lekser de opp egenskaper som:
og for første gang på en produksjonsbil – virtuelle sidespeil. Dette er ifølge Audi bare noen av årsakene til at Audi e-tron gir en helt spesiell kjøreopplevelse. To motorer Blant nøkkelårsakene til de dynamiske egenskapene fremhever Audi at den lave og midtstilte plasseringen av batteriet gir nær 50/50 vektfordeling på akslingene. Batteripakken gir bilen lang rekkevidde, og gjør at den egner seg godt for langturer. Under mer enn 90 prosent av all bremsing regenereres energi gjennom de elektriske motorene. Muskler Skifter man kjøremodus til «sport» og gir bånn gass, aktiveres en egen boost-mode i inntil åtte sekunder. Her leverer motorene hele 300kW (408 hk) og dreiemomentet øker til 664 Nm. Har du dårlig tid, så vit at 0-100 kan gjøres unna på 5,7 sekunder. (artikkelen fortsetter) Luftfjæring I offroad-modus kan bilen heves hele 35 millimeter. Dersom sjåføren også aktiverer Lift-funksjonen i Audi drive select, løftes bilen ytterligere 15 millimeter. Dette, sier Audi, som en demonstrasjon på at e-tron er en fullverdig SUV med eksepsjonell fremkommelighet. God plass Legges baksetene ned øker kapasiteten til 1725 liter. Og en av de mest etterspurte egenskaper fra dere lesere når vi omtaler elbiler: med tilvalg av tilhengerfeste kan Audi e-tron trekke henger med vekt inntil 1800 kilo! Først ute? Jeg er ikke sikker, men det er tydeligvis Audi når de påstår at dette er første gang i historien at slik teknikk blir tilgjengelig på en serieprodusert bil. Ikke bare bidrar virtuelle speil til mindre luftmotstand og bedre aerodynamikk – det tar også digitalisering til et helt nytt nivå. (artikkelen fortsetter) Typisk Audi Blant fordelene fremheves også varierte lademuligheter, med intelligente løsninger for både hjemmelading og langs veien. Fra navigasjon med ruteplanlegger, som viser optimal reiserute med ladepunktene som krever automatisk betaling ved ladestasjonene, til fjernkontroll via smarttelefonen – er Audi e-tron ekstremt godt sammenkoblet. Hi-tec I tillegg tilbys i kjent Audi-stil en rekke assistentsystemer. Blant annet er «effektivitets-assistent» standard – et system som bidrar til en energieffektiv kjørestil og automatisk regenerering. Dersom man velger adaptiv cruise-kontroll, kan systemet også bremse og akselerere bilen på tilsvarende, energieffektive måte. Snart på veien Allerede nå har over 5500 nordmenn reservert sin plass i køen for å kjøpe Audi e-tron, og køen øker stadig. – Vi gleder oss til å ta godt vare på alle kunder i tiden som kommer, sier Elin Sinervo, direktør i Audi Norge. Audi e-tron, får blant annet følgende standardutstyr i Norge:
Dette er standardutstyret på innstegsmodellen. Den norske importøren vil også tilby ulike utstyrsversjoner med ferdig sammensatte pakker, i tillegg til skreddersøm, som mange av våre kunder er opptatte av. Veiledende pris, inklusiv frakt og levering i Oslo, fra: kr 651.900
Høydepunkter: Dimensjoner og tilhengervekt
Batteriinformasjon
Lademuligheter
|