Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Først publisert i bladet Bil nr. 9-2019 Den første dagen bak rattet i Volvos S60 tenkte jeg at dette er jo både en flott bil og et sjeldent syn som ikke kommer til å bli mer vanlig selv med splitter ny modell. Etter noen flere dager slo det meg at ytterst få til det daglige har behov for å slepe rundt på bagasjeplass til et halvt flyttelass, og at mange fint kan klare seg med en tradisjonell sedan. USA-bil Jeg ser på USA som et langt viktigere markedet for S60 enn Norden/Europa. Amerikanere som trenger plass velger pickup, SUV/MPV eller van, de fleste som søker etter personbil tenker sedan. Volvo S60 har karakter. Med fire godt synlige eksosrør ser den skikkelig sinna ut bakfra. 250 hk gjør S60 ganske rask, den er morsom å kjøre, er annerledes satt opp enn bakhjulsdrevne BMW 3-serie og mer sportslig enn normalmotoriserte utgaver av Mercedes C-klasse. Volvo leveres også S60 som ladehybrid med 390 hk og firehjulsdrift. Pluss i så fall på 65.000 kroner. Det kan være verd det. Ganske stor Etter en ukes tid i S60 var det i ferd med å gå opp for meg at sedanvariantene kan komme tilbake bare de er attraktive nok. Volvo S60 er en slik bil, og sedankonseptet får for tiden god drahjelp av Tesla Model 3. At Model 3 er en sedan på størrelse med Volvo S60, men med mye dårligere plass i baksetet, har ikke vært til hinder for at Tesla maktet å levere nesten 16.000 biler til kunder i løpet av fjoråret.
Liker
Liker ikke
|