Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Først publisert i Bladet BIL nummer 6/2020. Det er ikke så mange som kjøper Folkevogn til over én million kroner. Volkswagen Touareg kunne vært «snobbe ned»-bilen i krisetider, men det er noe med fremtoningen som gjør at den ikke er anonym «nok». Tvert imot er testbilen i R-Design-oppsett oppsiktsvekkende med sine svarte elementer, som grillen og de fete felgene. Mens knapt noen leer et øyebryn av den virkelige «folkevogna» om dagen, Audi e-tron, er det faktisk en del som snur seg etter Touareg. SJELDENHET Jeg var så heldig å kunne benytte Touareg på langtur. Selv med den minste motoren, var det en opplevelse som fristet til gjentakelse. I disse tider, hvor en hvilken som helst bil med ledning har både 200, 300 og 400 hester, kan naturligvis 231 hk høres snaut ut. Det føles ikke slik, da et dreiemoment på inntil 500 Nm gir skyvet du trenger. At du har en V6-er på tre liter under panseret, gir også sitt til at opplevelsen løftes. Det du kan savne, er den umiddelbare responsen du har i en elbil, for det virker som om bilen trenger noen brøkdelers sekund for å bestemme seg idet du trykker inn gassen. (saken fortsetter) PERFEKT TREKKVOGN Trekkvogn? Ingen problem. Har du de rette bokstavene på førerkortet kan du dra henger på 3,5 tonn. Touareg er en svær bil, noe du ikke minst merker i trange parkeringshus. All verdens sensorer hjelper deg å unngå sammenstøt, men noen luker blir for trange uansett. MIL ETTER MIL Plass? Mer enn nok, både i baksetet og i bagasjerommet. I det hele tatt er Volkswagen Touareg en bil som fyller de fleste behov. FULL PRIS Vi synes: Volkswagen Touareg hadde fortjent et større publikum. Den leverer på alle felt, unntatt pris.
OBS!
|