Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Null utslipp, maks fremkommelighet Off-road entusiaster elsker Moab-ørkenen i Utah hvor de virkelige kan utfordre sine leketøy. Nå har GMC vært der med sin elektriske Hummer. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vi har omtalt Moab flere ganger, det er blant annet der en haug Jeep-entusiaster samles ved påsketider hvert år. Mange av dem hadde nok stusset om de hadde møtt på de stillegående modellene som har vært der og testet nå. For selv om GMC bygger en helelektrisk Hummer, er det ikke akkurat en bil som er bygget for rent gatebruk. Her skal du få terrengegenskaper som du forventer å finne i et beist som dette. Og attpåtil noen egenskaper du ikke har fått i fossildrevne off-roadere. GMC Hummer EV settes i produksjon til høsten, så den nylig avholdte testen i Moab var viktig for å teste og kalibrere en rekke av bilens funksjoner. Litt frem i tid kommer det også en Hummer SUV. Adaptiv luftfjæring, de ulike kjøremodiene, inkludert en-pedal-kontroll, e-4WD, eLockers, stabilitetskontroll, bakhjulsstyring, CrabWalk – den nye Hummeren er jo spekket med funksjoner som for første gang kombineres i en eldrevet off-roader. Ingeniørene fremhever spesielt en-pedal funksjonen som svært hendig under terrengkjøring, siden det styrer både gasspådrag og bremsing i denne ene pedalen. Samtidig sørger funksjonen for maksimal regenerering. Ta en titt på videoen – under den finner du tekniske data for Hummer EV
2022 HUMMER EV EDITION 1 PICKUP OFF-ROAD DRIVING SPECIFICATIONS
|