Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Egentlig er det blodig urettferdig at Astra ligger på en beskjeden 46. plass på registeringsstatistikken fra OFV. Det er ingen god grunn til at den skal ligge så langt bak toppselgerne, Golf og Focus. Nå foretar Opel en mild ansiktsløftning av de to «eldste» Astra-modellene, 5-dørs kombi og stasjonsvogn, for at de skal få et uttrykk som ligger nærmere opp til 3-dørsutgaven, Astra GTC som ble lansert sent 2011. Smart rumpe Den ekstra lengden benyttes til økt komfort i baksetet, pluss et rommelig og praktisk bagasjerom på 460 liter (370 liter i 5-dørs). Trenger du enda mer plass kan du legge ned baksetene og laste inn 1010 liter – det er faktisk mer enn du får inn i stasjonsvognen. Mens forrige generasjon Astra sedan ble solgt i noen få markeder, primært i Øst- og Syd-Europa, skal denne markedsføres i hele verdensdelen, inklusiv Norge. Tro på design Astra sedan vil kun bli markedsført i utstyrsnivå Cosmo, som er det høyeste, og med tre alternative motorer. Blant standardutstyret inngår 17-tommers felger, multifunksjons skinnratt, regnsensor, automatisk fjernlys med tunnelfunksjon, avansert lydanlegg, kjørecomputer og automatisk tosone klimaanlegg, for bare å nevne noe. Attraktive priser Dieselalternativet er 1,7 CDTi ecoFlex med 110 hk, stopp/start og 6-trinns manuell girkasse. Her er prisene for Astra sedan:
De nye Astra-modellene, inklusiv sedan, er klare for bestilling hos din Opel-forhandler. Astra er absolutt en modell du bør se nærmere på dersom du er ute etter en kompakt familiebil, enten du ønsker deg sedan, 5-dørs kombi eller stasjonsvogn. Bilene kjører bra, enten du foretrekker en sportslig eller en komfortabel reise, takket være et avansert chassis (FlexRide) med flere innstillingsmuligheter. Bilene har smarte løsninger og du vil oppleve kvaliteten som meget høy – nær premium.
Konkurrenter: Volkswagen Jetta, Toyota Corolla, Mazda3, Mitsubishi Lancer
|